Pour |
Armia Niemiecka w czasie I w.ś. |
![]() |
HOCHSEEFLOTTE - KRĄŻOWNIKI LINIOWE |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
O Hochseeflotte - wstęp |
Hochseeflotte w 1914 roku |
Dowództwo 1914 - 1918 |
![]() |
![]() |
Typ VON DER TANN ( zasilenie floty 1910 ) : Ogólne i podstawowe dane techniczne dla okrętów tego typu: wyporność standardowa : 19.370 t; Nazwy jednostek tego typu : Von der Tann szczegółowe informacje o okręcie >>> więcej Typ MOLTKE ( zasilenie floty 1911 - 1912 ) : Ogólne i podstawowe dane techniczne dla okrętów tego typu: wyporność standartowa : 22.979 t; Nazwy jednostek tego typu : Goeben szczegółowe informacje o okręcie >>> więcej
|
Typ SEYDLITZ ( zasilenie floty 1913 ) : Ogólne i podstawowe dane techniczne dla okrętów tego typu: wyporność standartowa : 24.988 t; Nazwy jednostek tego typu : Seydlitz szczegółowe informacje o okręcie >>> Typ DERFFLINGER ( zasilenie floty 1914 - 1917 ) : Ogólne i podstawowe dane techniczne dla okrętów tego typu: wyporność standartowa : 26.600 t; Nazwy jednostek tego typu : Derfflinger szczegółowe informacje o okręcie >>>
|
![]() |
![]() |
opracowano w oparciu o źródło: Gozdawa-Gołębiewski; "I Wojna światowa na morzu"; 1994 KLASYFIKACJA OKRĘTÓW - INFORMACJE OGÓLNE Krążowniki liniowe były jedną z najmłodszych (z 1907 roku) klas okrętów bojowych. Były to okręty mało rozpowszechnione. Posiadała je tylko marynarka brytyjska, niemiecka i japońska.
Budowę ich podjęto również w Rosji, a później - już w trakcie wojny - także w USA. Krążowniki liniowe, będące kolejną fazą rozwojową krążowników pancernych, stały się właściwie odmianą wielkich okrętów liniowych, słabiej
wprawdzie opancerzonych, lecz za to dużo szybszych. Wśród zadań im stawianych - oprócz tradycyjnych, jak rozpoznanie i pościg - na pierwszy plan wybijał się manewr. Z reguły stanowiły straż przednią głównych sił, złożonych
z okrętów linowych. opracowano w oparciu o źródło: Gozdawa-Gołębiewski; "I Wojna światowa na morzu"; 1994 Powrót na stronę główną działu: MARYNARKA |
![]() |
![]() |
Copyright 2004 © by Home Page : All rights reserved. ® | ![]() |
![]() |