Pour |
Armia Niemiecka w czasie I w.ś. |
Hochseeflotte - WIELKIE OKRĘTY LINIOWE - Typ König |
O Hochseeflotte - wstęp |
Hochseeflotte w 1914 roku |
Dowództwo 1914 - 1918 |
Wielki Okręt Liniowy - MARKGRAF ( 1914 rok )
INFORMACJE O OKRĘCIE : DANE TECHNICZNO-TAKTYCZNE |
Rozpoczęcie budowy (stocznia) : |
listopad 1911 - AG Weser, Bremen |
||
Wodowanie : |
04.06.1913 |
||
Rozpoczęcie służby : |
01.10.1914 |
||
Podstawowe wymiary : |
Długość - 175,4 m; Szerokość - 29,5 m; Zanurzenie - 8,4-9,2 m |
||
Wyporność : |
Standardowa - 25.796 ton; Bojowa - 28.600 ton |
||
Napęd : |
Moc maszyn : 41.400 KM, 3 śruby, 2 stery |
||
Prędkość maks. i zapas paliwa : |
21 węzłów; 1.000 - 3.600 ton węgla (maks.) |
||
Zasięg pływania: |
8.000 mil przy 12 węzłach |
||
Uzbrojenie : |
10 x 305 mm, 14 x 150 mm, 6 x 88 mm, 5 rur torp. 500 mm |
||
Najważniejsze opancerzenie : |
pancerz burtowy - 350 mm, pancerz artylerii głównej - 300 mm |
||
Modernizacja (przebudowa) : |
1916-1917 : 6 x 88 mm - zmiana na 4 plot. x 88 mm |
||
Liczba załogi : |
1136 ludzi ( 41 oficerów, 1095 marynarzy i podoficerów ) |
||
Informacje końcowe : |
samozatopienie 21.06.1919 w Scapa Flow, wrak wydobyty z dna dopiero w 1962 roku |
||
Całkowity koszt budowy : |
45 mln marek |
S.M.S. MARKGRAF na propagandowej karcie pocztowej
|
S.M.S. MARKGRAF na propagandowej karcie pocztowej
|
opracowano w oparciu o źródło: Gozdawa-Gołębiewski; "I Wojna światowa na morzu"; 1994
a także w oparciu o informacje i materiały zawarte na serwisach internetowych :
Wstecz do... Wielkich Okrętów Liniowych Powrót na stronę główną działu : MARYNARKA |
Copyright 2004 © by Home Page : All rights reserved. ® | ||